06 21264289
Ma-Vr 09:00 - 17:30 uur

Digitaliseren woningbezit

Digitaliseren woningbezit

Vastgoedinformatie moet elke keer weer opnieuw worden verzameld.

Dit is wat we telkens weer zien gebeuren. Gegevens van het bezit worden verzameld voor verschillende processen in de organisatie. Bijvoorbeeld voor renovatie opgave, assetmanagement, het bepalen van marktwaarde of de DMJOP. Ook vanuit de toezicht houder worden steeds meer eisen gesteld aan de verantwoording en de daarbij behorende informatie over het vastgoed. En telkens weer opnieuw worden deze data vanuit verschillende afdelingen voor de verschillende processen bij elkaar gezocht. Dit heeft hierdoor extreem lange doorlooptijden als gevolg. En continu verbeteren blijft uit. Een gemiste kans, want als je data in een model zou bewaren en daar eenvoudig actueel kunt houden kun je ze voor al je processen in no time inzetten en gebruiken.

Vastgoedinformatie wordt bijgehouden in diverse exel lijstjes.

Excel, een fantastisch werkend programma dat lukraak door iedereen gebruikt wordt. Lekker toch want een lijstje is zo gemaakt, maar weten jouw collega’s ook dat dat lijstje bestaat en dat die badkamer vorig jaar gerenoveerd is omdat de ketel daar nu net niet is vervangen ? Waarschijnlijk ben jij de enige want kan die andere collega of niet bij je lijstje, of heeft hij wellicht een oudere versie ? Je zult op basis van de oude gegevens dan maar eens een opdracht verstrekken. Dat is toch niet wenselijk. Wat zou het toch een verlichting zijn als al deze informatie vanuit 1 model beschikbaar is.

Deze digitale revolutie gaat door in 2017. Hoewel traditioneel bouwen weinig met deze digitale wereld te maken heeft, zijn er anno 2017 mogelijkheden om op in te spelen. Door het gebruik van woonconnect in planvorming en uitvoering, maar ook slimme domotica die de gebruiker (en verhuurder?) in staat kan stellen om vanaf de tablet of smartphone het huis te bedienen en de energierekening bij te houden. Technisch gezien is er van alles mogelijk, maar voor veel partijen is samenwerking met dienstverleners en ICT-experts noodzakelijk om echt tot innovatie te komen een drempel. Gaat u in 2017 aan de slag met Woonconnect,  of wacht u weer een jaartje ?

Je hebt een berg data. Daar wil je mee aan de slag. Maar dat lukt niet altijd met je eigen mensen. Dan kun je een gespecialiseerd bureau inschakelen, maar soms wil je meer dan een bureau dat op afstand projecten uitvoert. Je hebt behoefte aan een data-oplossing in huis. Platform-X biedt die oplossing. We kijken samen wat bij jouw organisatie en vraag past. Eén ding hebben onze mensen gemeen; ze gaan bij jou en met jou aan de slag met data. Dat kan van alles zijn. Van een vastomlijnd project, tot het opzetten van een complete data-afdeling. De exacte oplossing hangt af van jouw wensen.

Steeds meer adviseurs, bouwers en toeleveranciers in bouw- en onderhoudssector verwerken en delen hun projectdata digitaal. Ook bewoners verwachten snel en persoonlijk geholpen te worden. Snel over actuele gegevens beschikken, is een onvermijdelijke voorwaarde om de kwaliteit van dienstverlening te verhogen tegen lagere kosten. Dit vraagt niet alleen om afstemming van gegevensuitwisseling tussen verschillende afdelingen van corporaties, maar ook tussen de corporatie en leveranciers zoals bouwbedrijven, installateurs, toeleveranciers en adviseurs: iedereen kan aantoonbaar sneller, goedkoper en beter werken als actuele informatie en data goed bereikbaar zijn. Voor corporaties is het van belang dat ze als opdrachtgever regie nemen in al deze informatiestromen.

DE BESCHIKBAARHEID VAN ACTUELE INFORMATIE IS EEN VOORWAARDE OM DE KWALITEIT VAN DE DIENSTVERLENING TE KUNNEN VERHOGEN TEGEN LAGERE KOSTEN

Bel ons vrijblijvend voor meer informatie, of stuur uw gegevens via het contactformulier en wij nemen met u contact op.

Met vriendelijke groet,

Platform-X